Prezentare
Scoala Gimnaziala Buda, cu personalitate juridica, este situata in partea de nord a localitatii Buda, la o distanta de 20 km de Municipiul Rm Sarat. Are in subordine un numar de 7 structuri:
- Gradinita cu program normal Buda;
- Gradinita cu program normal Pietroiu;
- Gradinita cu program normal Toropalesti;
- Gradinita cu program normal Mucesti Danulesti;
- Gradinita cu program normal Alexandru Odobescu;
- Scoala Primara Mucesti Danulesti;
- Scoala Gimnaziala Alexandru Odobescu.
Şcoala reprezintă instituţia în care sătenii au o mare încredere şi respect pentru cadrele didactice, care depun eforturi mari pentru ca procesul instructiv-educativ, să se desfăşoare în condiţii cât mai bune. Prin lecţii şi activităţi extraşcolare, cadrele didactice reuşesc să ducă la îndeplinire rolul formativ şi informativ al şcolii, să adâncească sentimentele de dragoste pentru popor, pentru istoria neamului, pentru cunoaşterea istoriei locale.
Rolul educativ al şcolii s-a manifestat pregnant cu ocazia diferitelor excursii tematice organizate în diferite locuri din ţară sau cu ocazia serbărilor şcolare,prin participarea la diferite concursuri si olimpiade scolare.
Rolul şcolii se evidenţiază şi mai mult, având în vedere că majoritatea elevilor provine din familii cu condiţii materiale modeste. Elevii sunt solicitaţi în treburile gospodăreşti, iar părinţiilor nu au prea mult timp să se ocupe de aceştia, lăsând acest lucru în grija şcolii.
Viziunea Scolii
Scoala Gimnaziala Buda, mediu dinamic si democratic, asigura accesul la educatie si ofera sanse egale de dezvoltare personala fiecarui elev prin dobandirea competentelor cheie care sa permita tinerilor insertia sociala si invatarea pe tot parcursul vietii.
Misiunea Scolii
Respectand traditiile locale si nationale si cuceririle stiintelor moderne, colectivul de cadre didactice depune mari eforturi pentru educarea tinerei generatii in spiritual respectarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, al demnitatii si al tolerantei, al schimbului liber de opinii. Formarea personalitatii umane este finalitatea pe care o realizam prin insusirea cunostintelor stiintifice, a valorilor culturii nationale si universale. La fel de importanta este cultivarea sensibilitatii fata de valorile moral-civice, fata de respectful pentru natura si mediul inconjurator.
Scoala isi propune, bazandu-se pe sprijinul comunitatii, sa contribuie la dezvoltarea personalitatii copiilor, la profesionalizarea lor si la integrarea sociala.
Baza materiala
Dotarea scolii cu mijloace de invatamant este corespunzatoare, unitatea beneficiaza de:
- mobilier nou, modular;
- un numar de 35 calculatoare din care 24 sunt conectate in retea;
- trei copiatoare;
- doua videoproiectoare;
- doua laptopuri;
- telefon;
- biblioteca cu aproximativ 4540 de volume.
Şcoala are în dotare mobilier şcolar, materiale didactice ( planşe, dicţionare, atlase, truse specifice hărţi, globuri etc.) primite prin programele finanţate de Banca Mondială, Phare. Dispune de un teren de sport, adaptat practicării jocurilor de handbal şi fotbal. Şcoala este racordată la reţeaua de alimentare cu apă. Este conectată la post de telefonie fixă.
Şcoala funcţionează cu câte un rând de clase în ciclul primar şi respectiv, în cel gimnazial. În această situaţie, numărul total de personal didactic este în prezent de 28 persoane.
Alături de biserică, şcoala a reprezentat instituţia în care sătenii au avut mare încredere şi respect pentru cadrele didactice, care au depus eforturi mari pentru ca procesul instructiv-educativ să se desfăşoare în cât mai bune condiţii. Prin lecţii şi alte activităţi extraşcolare, cadrele didactice au reuşit să ducă la îndeplinire rolul formative şi informativ al şcolii, să adâncească sentimentele de dragoste pentru popor, pentru istoria zbuciumată a neamului, pentru cunoaşterea istoriei locale. Rolul educativ al şcolii s-a manifestat pregnant cu ocazia diferitelor excursii tematice organizate în diferite locuri din toată ţara sau cu ocazia serbărilor şcolare în special de Ziua Comunei, 1 Decembrie, Ziua Eroilor sau cele de Crăciun, Paşte sau de sfârşit de an şcolar.
Rolul şcolii se evidenţiază şi mai mult, având în vedere că majoritatea elevilor provine din familii cu condiţii material modeste. Elevii sunt antrenaţi în treburile gospodăreşti, iar părinţii lor nu au prea mult timp să se ocupe de aceştia, lăsând acest lucru în grija şcolii.
Tabel
Header 1 | Header 2 | Header 3 | Header 4 |
---|---|---|---|
Value 1 | Value 2 | Value 3 | Value 4 |
Value 5 | Value 6 | Value 7 | Value 8 |
Value 9 | Value 10 | Value 11 | Value 12 |
Value 13 | Value 14 | Value 15 | Value 16 |